کلینیک شنوایی سنجی بیمارستان میلاد

5/5

خدمات مرکز

غربالگری شنوایی نوزادان

تست های شنوایی بزگسالان

تجویز سمعک

 تنظیم سمعک

اطلاعات تماس و آدرس

(دکترای تخصصی شنوایی شناسی)

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی و تجویز سمعک بیمارستان میلاد از مراکز برتر شنوایی سنجی شهر تهران است که کلیه آزمایش های غربالگری شنوایی نوزادان وتست های شنوایی بزگسالان و همچنین تجویز و تنظیم سمعک را انجام میدهد
انجام کلیه ی ارزیابی های سیستم شنوایی نوزادان و بزرگسالان شامل تست های:
  •  TEOAE-DPOAE-AABR-ABR-ASSR-ECOCHG-VEMP
  • ادیومتری-تیمپانومتری-رفلکس آکوستیک-بررسی وزوز گوش
  • مشاوره .تجویز و تنظیم انواع سمعک های هوشمند و فرا هوشمند
  • انجام کلیه خدمات تعمیر و سرویس سمعک های جدید و قدیمی
  • ساخت انواع قالب های محافظ و پشت گوشی
همه روه به جز ایام تعطیل از ساعت 8صبح الی 17 عصر
 

بیمارستان میلاد که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است در مجاورت اتوبان همت، اتوبان حکیم و برج میلاد تهران واقع شده است. بیمارستان فوق تخصصی میلاد به منظور تأمین بخشی از نیازهای درمانی ایران و بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، در تیر ماه سال ۱۳۸۰ افتتاح گردید.

بیمارستان میلاد دارای بخشهای متعدد تخصصی و پزشکان مختلفی می‌باشد که با توجه به رایگان بودن خدمات برای بیماران بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی (کلیه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی قرار می‌دهند) با استقبال بیمه شدگان مواجه شده‌است.

شرکت فن آذرخش نماینده رسمی سمعک های زیمنس آلمان از شهریور ماه ۱۳۹۵ مدیریت بخش شنوایی سنجی این بیمارستان را بر عهده گرفته است. هدف اصلی فن آذرخش  ارائه خدمات مربوط به اختلالات و بیماری های سیستم شنوایی و تعادل به مددجویان و مراجعین محترم در بالاترین سطح کیفی است.

این مرکز جهت رسیدن به این هدف صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی نموده با تجهیز کردن خود به آخرین تکنولوژیها و پیشرفت های علمی روز دنیا در زمینه های شنوایی، تجویز و تنظیم انواع وسایل کمک شنوایی و سمعک، ارزیابی و درمان اختلالات تعادلی و سرگیجه، بهترین خدمات را به مراجعین خود ارائه نماید.   ارائه خدمات و انجام وظیفه به نحو احسن در راس اهداف ما واقع شده است.

فن آذرخش در بخش شنوایی شناسی بیمارستان میلاد با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته و مدرن خدمات مختلفی به گرو‌ه‌های سنی متفاوت از نوزادان تا سالمندان ارائه می کند.  برخی از خدمات این مرکز عبارتند از:

۱- ارزیابی کامل شنوایی (ادیومتری – تمپانومتری)

۲- مشاوره و تجویز انواع سمعک (دیجیتال، هوشمند)

۳- قالب‌گیری گوش جهت سمعک، قالب محافظ صوت و ضد آب

۴– انجام آزمون های فیزیولوژیک و الکتروفیزیولوژیک

(OAEs, ABR, ECoG, ASSR, VEMP)

۵- مشاوره،ارزیابی و درمان اختلالات تعادلی و سرگیجه (VNG,vHIT,eSUV)

۶- غربالگری شنوایی نوزادان و بزرگسالان

۷- مشاوره، ارزیابی و درمان وزوز گوش

به امید اینکه بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت حمایت از جامعه کم شنوایان برداریم.

نمایندگی فروش و خدمات سمعک های زیمنس (سیگنیا) آلمان و برندهای زیرشاخه همچون REXTON و AM

بنیانگذار سمعک زیمنس مخترعی آلمانی به نام werner von siemens بود. او برای اولین بار در سال 1878 بلندگوی تلفن phnophor را برای افراد کم شنوا ابداع نمود. زیمنس اولین خط تولید سمعک را در سال 1913 در کشور آلمان پایه ریزی کرد و از آن سال تاکنون همواره در عرصه نوآوری و ابداعات در عرصه کم شنوایی و سمعک می درخشد. این کمپانی قدیمی ترین تولیدکننده سمعک در دنیاست که در سال 2015 واحد تـولید سمعک خـود را به شرکت sivantos واگذار کرد. در حال حاضر برند برتر زیمنس در زمینه وسایل کمک شنوایی و سمعک با نام سیگنیا (Signia) عرضه می شود. در همین راستا برخی از سمعک های کمپانی زیمنس با نام خود زیمنس، برخی با هر دو نام زیمنس و سیگنیا و برخی تنها با نام سیگنیا عرضه می شوند. در حال حاضر مرکز ارزیابی شنوایی و تعادل ملاصدرا با افتخار تمامی محصولات زیمنس(سیگنیا) و همچنین محصولات برند   REXTON  از کشور اتریش و برند AM از کشور انگلیس را به کاربران و مددجویان خود ارائه می دهد.

امکانات مهم سمعک ها

  • کیفیت گفتار

میزان آسیب وارد شده به عصب شنوایی از مهم ترین عوامل تعیین کننده میزان درک گفتار توسط کاربر سمعک است. اما سمعک های جدید این محدودیت را تا حدی از بین برده اند و تمرکز بیشتری روی محدوده ی گفتاری دارند تا بتوانند صداهای گفتاری را بهتر و شفاف تر به کاربر سمعک منتقل کنند.

  • کیفیت صدای کاربر

از بزرگترین شکایات کاربران سمعک به خصوص افرادی که به تازگی سمعک تهیه کرده اند، کیفیت صدای خودشان است. معمولاً برای این افراد کیفیت صدای خودشان در هنگام استفاده از سمعک به گونه ای تغییر می کند که باعث پیچش صدا در سرشان می شود. در برخی از مدل های جدید سمعک ها این مشکل تا حد زیادی حل شده است.

  • قابلیت ارتباط با تلفن و موبایل

سمعک ها با پیشرفت تکنولوژی به مرور توانستند کیفیت صدای دریافتی از تلفن و موبایل را ارتقا دهند و حتی در مدل های جدیدتر با بلوتوث به موبایل اتصال یابند و توسط موبایل تنظیم شوند.

  • قابلیت ارتباط با وسایل صوتی

از مهم ترین مشکلات کاربران سمعک، شنیدن صدای تلویزیون و شنیدن صدای افرادی است که از او دور هستند. با پیشرفت تکنولوژی سمعک ها این مشکل تا حد زیادی حل شده است.

  • قابلیت تنظیم از راه دور

از جدیدترین امکاناتی که به سمعک ها اضافه شده، امکان تنظیم از راه دور و بدون مراجعه به کلینیک است. در این روش ادیولوژیست می تواند سمعک های شما را حتی وقتی در خانه و در حال استراحت هستید، تنظیم کند.

  • مدار کاهش وزوز گوش

وزوز گوش از عوارضی است که معمولاً به دنبال کم شنوایی سراغ هر فرد می آید. بنابراین سمعک های پیشرفته در مدارات خود، دارای مداری جهت حذف وزوز گوش نیز هستند که این ویژگی در سمعک های نسل های قبل تر وجود نداشت.